“Srčnost in inteligenca psa sta neizmerni,” nas spominja Louis Pasteur. Zato je pes v pisarni več kot le trend. V Sloveniji se vse več podjetij odloča za dog-friendly okolje. To ustvarja močnejše, mirnejše in bolj kreativne ekipe.
Vodnik podrobno opisuje, kako uvesti pasji bonton na delovnem mestu. Namenjen je vodstvu, kadrovskim oddelkom in vsem, ki želijo vzpostaviti pravila za pse. Naš namen je ponuditi praktične nasvete za slovenska podjetja, od pravil in opreme do postopkov, ki delujejo.
Začnemo z razlogi za pasji bonton, nadaljujemo s seznamom potrebščin, pripravo prostora, vzdrževanjem higiene in sklepamo z merjenjem uspešnosti. Predstavili bomo tudi ponudbo CricksyDog za občutljive pse, brez piščančjega mesa in pšenice, vključno s suho in mokro hrano ter dodatki.
Za uspešno politiko potrebujemo jasne smernice. Zato bomo predstavili korake in preverjene prakse za učinkovito integracijo psov v delovno okolje. Tako bo prisotnost psov koristila tako zaposlenim kot njihovim štirinožnim prijateljem.
Ključne ugotovitve
- Vse več slovenskih podjetij uvaja dog-friendly podjetje zaradi boljšega počutja in timske kulture.
- Pasji bonton na delovnem mestu temelji na jasnih, vnaprej dogovorjenih pravilih za pse v službi.
- Vodnik je praktičen in prilagojen za psi v pisarni Slovenija, s koraki od pravnih podlag do varnosti.
- Logičen tok: najprej “zakaj”, nato “kaj potrebujemo”, “kako pripravimo”, “kako vzdržujemo” in “kako merimo”.
- Poseben del je namenjen prehrani in negi z rešitvami CricksyDog za občutljive pse.
- Cilj je mirno, produktivno okolje, kjer pes v pisarni podpira delo, ne moti.
Zakaj razmišljamo o psih v pisarni: koristi za ljudi in pse
Razmislek o psih v pisarni ponuja konkretne prednosti za dobro počutje zaposlenih. Sprehodi s psi med odmori zmanjšajo stres in izboljšajo zbranost. Psa prispeva k sproščenejšemu vzdušju, kar pomaga pri povezovanju različnih oddelkov. To dolgoročno krepi pozitivno podjetniško kulturo.
Psi pridobijo na kvaliteti življenja, saj preživljajo več časa s svojim lastnikom. Tako se zmanjšuje njihova osamljenost in ustvarja bolj predvidljiv urnik. Ljudje so zaradi družbe psov bolj motivirani za aktivne odmore, kar prispeva k večji energiji skozi dan. Politika prijazna do psov lahko pomembno vpliva na privlačnost delovnega mesta v očeh potencialnih zaposlenih.
Učinkovitost programa s psih zagotavljamo s premišljeno strategijo in jasnimi smernicami. Ti dve ključni točki zmanjšata stres vseh vpletenih. Prilagodljivi delovni urniki omogočajo lahkotno integracijo psov v pisarniško okolje. To postopno učenje poteka brez vpliva na delovne procese.
- Omejeno število psov na dan in predhodna odobritev.
- Testni dnevi ter ocena temperamenta in osnovne poslušnosti.
- Določena območja brez psov za mirno delo in srečanja.
Za oceno uspešnosti programa spremljamo različne kazalnike. Mednje spadajo odsotnost z dela, zadovoljstvo zaposlenih in mnenja o motnjah. Vključujemo tudi analizo produktivnosti, saj tako preverjamo, ali je strategija usklajena s cilji podjetja. Nenehno zbiramo povratne informacije in sledimo dinamiki, kar omogoča spontan razvoj podjetniške kulture. V podjetjih, kjer psom omogočamo bivanje, se to kmalu odrazi v vsakdanu.
Pravna in notranja pravila: kaj potrebujemo, preden psa pripeljemo v službo
Uvajanje psov v službeno okolje zahteva predhodno pripravo pravilnika. Ta pravilnik natančno opredeli pogoje, pod katerimi lahko zaposleni pripeljejo svoje pse. Za pse moramo zagotoviti dokumentacijo o cepljenjih in čipiranju ter veljaven potni list. Poleg tega morajo psi nositi označbe in zaposleni morajo priložiti potrdilo o zdravstvenem stanju psa, ki ga izda veterinar.
Za lastnike psov uvedemo obveznost zavarovanja odgovornosti. V pravilnik vključimo postopek odškodnin za morebitno nastalo škodo. Določimo tudi, kako ravnati v primeru incidentov kot so ugrizi, alergije ali motnje zaradi hrupa. Kadrovska služba in Služba za izboljšanje življenjskih razmer (SIZ) imata določene kontaktne osebe za ta namen.
Upravičena območja, kamor psi ne smejo, morajo biti jasno označena. Predvsem gre za območja, kjer so visoki higienski standardi, kot so laboratoriji in kuhinje. Vprašanje požarne varnosti zajema načrt evakuacije, ki upošteva prisotnost psov in zagotavlja varne izhode.
Registracija psa poteka preko posebnega obrazca, kamor zapišemo vse pomembne informacije. Pri tem upoštevamo zakon o varstvu osebnih podatkov (GDPR) in zbiramo le nujne informacije. Določimo rok hrambe teh podatkov in omejimo njihov dostop.
Za uvedbo psov v delovno okolje pridobimo soglasja vseh zaposlenih. Nato obiskovalcem in zaposlenim jasno označimo pravila. Ta pravila so dostopna na intranetu in jih predstavimo na uvodnem sestanku.
Začnemo s poskusnim obdobjem, ki traja od dva do štiri tedne. Med tem časom pozorno spremljamo, kako se pravila upoštevajo. Prav tako ocenjujemo vpliv na delovno vzdušje in počutje psov. V primeru kršitev si pridržujemo pravico do preklica dovoljenja za prinašanje psov na delovno mesto.
- Obvezna dokazila: cepljenja, čip, potni list, označena ovratnica.
- Zavarovanje in odgovornost lastnika psa za škodo in motnje.
- Območja brez psov: laboratoriji, proizvodnja, kuhinje po HACCP.
- GDPR in pasji podatki: minimalni obseg, rok hrambe, omejen dostop.
- Dovoljenja uprave, uskladitev s SIZ, požarna varnost in evakuacija.
- Poskusno obdobje ter jasna pravila za preklic ob kršitvah.
Priprava delovnega prostora za psa
Začnemo z ustvarjanjem mirnega in jasno določenega pasjega kotička v pisarni. Na tla položimo nedrsečo podlogo in dodamo pasjo posteljo ali boks za varnost in umirjenost psa. Pasjo ograjico uporabimo za kratke odmore ali prihod kurirja, kar psu prepreči stresno gibanje.
V okolici uredimo prostor z vsakdanjo opremo za psa. Izberemo težke ali protizlivne posode, tiho igračo za žvečenje, mehko odejo, brisače in zadostno število vrečk za iztrebke. S tem ohranjamo red in čistočo, hkrati pa poskrbimo za dobro počutje našega psa.
- Električne kable zaščitimo in nevarne rastline ter kemikalije odstranimo. Zapremo koše za smeti.
- Uvedemo pravilo čistih tal: prepovedana so drobnih predmeti in hrana na tleh.
- Za psa označimo poti po hodnikih in uredimo odlagališča za povodce ob vhodu.
Za alergike izvajamo “coning”: določimo prosta območja za pse, redno čistimo in uporabljamo HEPA čistilnike. Tako poskrbimo za čist zrak brez omejevanja timsk. delovanja.
- Za nemoten dostop psa organiziramo uporabo dvigala ali mirnih stopnic.
- Pripravimo set za čiščenje z biološkimi razkrojevalci vonjav, vlažnimi robčki za tace, živalsko prijaznim razkužilom in papirnatimi brisačami.
- Za nadzor prometa in varnost po potrebi dodamo pasja ograjica pri sejnih sobah in vhodih.
Ko je pasji kotiček pravilno pripravljen in vse potrebno za psa je na dosegu roke, dnevni delovni proces teče nemoteno. To velja za vse udeležence, vključno s štirinožnim prijateljem.
pasji bonton na delovnem mestu
Da zagotovimo mirno delovno okolje, uveljavljamo stroga pravila za pse. Pes mora biti vedno pod nadzorom lastnika. Ko je v skupnih prostorih, naj bo na kratkem povodcu. Izogibamo se skakanju na ljudi in prosjačenju pri jedi, da preprečimo motnje.
Interakcije so možne le, če se kolega s tem strinja. Uporaba rutk ali značk, kot je “ne božaj – trenirava”, pomaga, da so pravila jasna. Samo lastnik lahko daje petju priboljške, da preprečimo težave z prebavo in prekomerno težo.
V določenih urah, recimo med 10 in 12, mora biti pisarna tiha brez iger in lajanja. Hrana mora biti izven dosega psa. Morebitne nesreče nemudoma očistimo, da ohranimo čistočo.
Določimo omejitev časa, ki ga pes preživi v pisarni, na primer 6 do 8 ur, z obveznimi odmori za sprehod na vsake 3 do 4 ure. To zmanjša stres in motnje. Ob znakih stresa psa umirimo ali odpeljemo domov.
Kršitve pravil obravnavamo skladno z internimi postopki. Tako zagotovimo varnost, red in pozitivno vzdušje za vse, z jasnimi pravili za pse.
Temperament in socializacija: ali je moj pes primeren za pisarno
Pred vnosom psa v službeni prostor je ključno premišljeno oceniti njegov temperament. Pomembno je, da pes kaže toleranco do neznancev, sovrstnikov in različnih zvokov. Idealno je, če lahko mirno počiva ob delovnem mestu brez nepotrebnega vznemirjanja ob običajnih pisarniških zvokih.
Nezanemarljiv je vidik ločitvene anksioznosti psa. Preprosti odmiki, kot je odhod do kuhinje, ne bi smeli povzročiti stresa. Ob znakih nelagodja psa je pametno zmanjšati moteče dejavnike ter mu zagotoviti varno okolje.
Za realistično oceno njegovega obnašanja v pisarniškem okolju, se predlaga izvedba trikoračnega testa. Ta nam omogoča, da vidimo, kako pes reagira na običajne situacije v delovnem prostoru.
- Simulacija domače pisarne z običajnimi zvoki kot so tipkanje in zvok tiskalnika, pri čemer uporabimo umirjevalne ukaze kot “mesto”.
- Obisk pisarne v tihih urah in hodišč, kjer opazimo kako se pes odziva na nove razmere in zvoke.
- Pol dnevna izpostavitev z nadzorovanim povečevanjem motečih dejavnikov, kar nam da vpogled v psa obnašanje pod stresom ali njegovo sproščenost.
Postopna socializacija psa, ki izključuje forsiranje, je smotrn pristop. Pri tem so koristni priboljški, primerna razdalja ter pogosti premori. V primeru večjih težav je priporočljivo poiskati pomoč pri certificiranih strokovnjakih.
Pazimo na znake kot so agresija, branjenje virov, neprestano lajanje in tek po hodnikih. Pri izraženi reaktivnosti psa razmislimo o desenzitizaciji ali priznamo, da pisarniško okolje ni primerno.
- Temeljit pregled psa pred prvim delovnim dnem je nujnost.
- Stalna socializacija psa v prisotnosti ljudi in drugih zvočnih dražljajev poteka na prijazen način.
- Učinkovita uporaba ukazov za pomiritev in možnost umika pomagata pri obvladovanju anksioznosti psa.
- Vzpostavitev rednega ocenjevanja psa v pisarni omogoča spremljanje njegovega počutja in prilagajanja.
Higiena in nega: čista pisarna, srečen pes
Preden pes vstopi v pisarno, si vzemimo nekaj minut. Hitro krtačenje, obris tačk in pregled ušes, oči ter zob so ključni. Tako ohranjamo visok nivo higiene. Prav tako zmanjšamo količino dlak in preprečimo vnos blata ali vlage v prostor.
Med odmori dlako negujemo z mehko krtačo in posodico za dlake. Taka dejanja zmanjšujejo alergene v zraku in dlake na delovnih površinah.
Naj bo kopanje psa glede na potrebo, ne po urniku. Priporočljivi so nežni šamponi za občutljivo kožo, kot so tisti iz linije Klinike Trstenjak. Po deževnem sprehodu naj bodo brisače za psa pripravljene pri vhodu. Hitro osušimo pasje blazinice in trebuh.
Za čiščenje nesreč uporabljamo encimsko čistilo in papirnate brisače. Prostor prezračujemo in razkužujemo stikala ter kljuke. V obdobju veliko blata omejimo dostop do preprog ali jih operemo na koncu tedna.
- Redno krajšamo kremplje, da preprečimo zatikanje v preproge in praske na tleh.
- Blazinice negujemo z balzami, ki so preizkušeni in učinkoviti, zlasti v ekstremnih vremenskih razmerah.
- Da ohranjamo dosledno higieno psa, krtačo in robčke shranjujemo v označeni škatli.
Kolegom z alergijami omogočimo varno okolje. Po božanju psa si roke razkužimo in se izogibamo občutljivih območij.
Za skrb za zdravje poskrbimo z mesečnimi veterinarskimi pregledi in zaščito proti parazitom. Tako zagotovimo, da je dlaka psa zdrava in da so delovni prostori varni za vse.
Prehrana v službi: urnik obrokov, priboljški in hidracija
Da začnemo dan brez napetosti, glavni obrok psa serviramo doma ali v mirnem kotu pisarne. To zmanjša stres pri hranjenju psa v službi in omogoča nemoten potek dela v ekipi. Obroke natančno odmerimo, kar zagotavlja, da ostane pasja prehrana uravnotežena.
Uvedemo določen urnik za hranjenje psa, izogibamo se času zasedenosti, kot so sestanki ali prihodi gostov. Za zahtevnejše pse izberemo privlačne, a preproste dodatke hrani, ki ne vplivajo na njihov obročni plan.
- Priboljški so vključeni v dnevni vnos kalorij in omejeni po količini.
- Izbiramo zdrave pasje priboljške, ki pri igri ne povzročajo hrupa.
- Za pse z občutljivimi želodci so primernejše hipoalergene in preproste sestavine.
Za hidracijo psa skrbimo cel dan. Sveža voda je vedno dostopna na določenem mestu, redno jo menjamo. Po dolgih klicih ali sprehodih preverimo vodo in psa spodbudimo k pitju.
Pasjo hrano ohranjamo ločeno od človeške.
Ne delimo hrane neposredno z mize, niti ‘samo malo’. Sodelavce obvestimo, da psu ne ponujajo hrane, razen z našim dovoljenjem. Tako izogibanje naključnemu hranjenju pomaga ohranjati reden hranilni urnik.
- Nagradimo mirnost, ne pa prosjačenje po hrani.
- Priboljški so namenjeni nagradi po opravljeni nalogi: sedi, počakaj, umirjenost.
- V primeru psa pod stresom, ga hranimo v ločenem prostoru, da preprečimo tekmovalnost pri obrokih.
Podatke o količinah, časih obrokov in priboljških zabeležimo. To nam omogoča prilagajanje porcij, nadzor nad hidracijo in uporabo zdravih priboljškov kot podporo, ne kot nekontroliran dodatek.
CricksyDog priporočila za pisarniške pse: hrana, priboljški in nega
V pisarni dajemo prednost mirnemu želodcu in svežemu dahu. Zato izbiramo CricksyDog hipoalergeno pasjo hrano, ki ne vsebuje piščanca ali pšenice. S tem zmanjšujemo srbečico, vetrove in prebavne probleme, kar zagotavlja manj prekinitev med delom.
Za uravnavanje dnevnih obrokov kombiniramo suho in mokro hrano glede na dnevni ritem. Pri suhi hrani imamo Chucky za mladiče, Juliet za majhne pasme, in Ted za večje pse. Vsaka linija vključuje hipoalergene opcije z okusi, kot so jagnjetina in losos.
Če je potreben obrok z več vlage, izberemo Ely. Mokra hrana Ely z nežno teksturo je popolna za pse z občutljivim želodcem. Obroke natančno odmerjamo, da psu zagotovimo energijo brez presežnih kalorij.
MeatLover pasji priboljški so odlični za tiho nagrajevanje. So 100% mesni koščki, ki se ne drobijo, in jih lahko tiho doziramo med delom.
Vključimo pasje vitamine Twinky za podporo zdravju. Glede na potrebe psa dodajamo formulo za sklepe ali multivitamine in pazimo na odmerek.
Pri negi uporabljamo pasjo kozmetiko Chloé. Šampon in balzam ščitita kožo in blazinice v suhi zimi ali pri kontaktu s soljo.
Mr. Easy veganski preliv pomaga izbirčnim psom bolje jesti. Nanesemo tanek sloj, da ohranjamo uravnotežen vnos kalorij.
Denty veganski dentalni palčki zagotavljajo redno ustno higieno. Redno žvečenje ohranja zobe čiste in dah svež. Kot nalašč za odprte pisarne.
- Merimo porcije in spremljamo kalorije, da pes ostane vitk.
- Izogibamo se piščancu in pšenici za trdno prebavo.
- Priboljške daje le skrbnik, sodelavci pa so o tem obveščeni.
- Prilagajamo suho in mokro hrano glede na potrebe po hidraciji.
Red s CricksyDog prinaša uravnotežen obrok in skrbno izbrane priboljške. Zagotavlja tudi specializirane vitamine in nego. Pisarna ostaja čista, psi pa osredotočeni in zadovoljni.
Trening in ukazi, ki jih pes mora obvladati v pisarni
Usmerjeni smo v krajše, razumljive korake za trening psa v pisarni. Učimo se z uporabo pozitivne motivacije, kot so markirne besede ali klikerji, in zdravih priboljškov. Naš cilj je zagotoviti, da se pes obnaša mirno, tudi ko se delovni ritem spremeni.
Osnovni ukazi, kot so “sedi”, “prostor/mesto”, “pusti”, “pridi”, “tiho”, “počakaj”, in hoja ob nogi, so temelji našega treninga. Vsako vedenje ponavljamo v različnih delih pisarne za zanesljivost.
Vadimo v kratkih intervalih, od 3 do 5 minut, večkrat dnevno. Sledimo stalni rutini: prihod, počitek, kratki sprehod, nato delo. Uvedemo signal za premor, tako da pes ve, kdaj je čas za sprostitev.
Za umiritev psa med videoklici izvajamo “mat” trening. Pes leži na odeji in je nagrajen za mirnost. Ko nekdo vstopi, psu ukažemo, naj ostane na svojem mestu.
Postopno navajanje psa na zvoke, kot so zvonec, tiskalnik in vozički, je bistveno. Začnemo pri nižji glasnosti, postopoma višamo in ves čas nagrajujemo mirnost.
Za nepredvidljive situacije, kot so dostave ali obiski, imamo vnaprej pripravljen načrt. Pes se umakne v boks ali na svoje mesto, kjer ga čaka tiha igrača za žvečenje.
Redno ocenjujemo napredek. Zabeležimo, kako dolgo lahko pes ostane na “mestu”, njegovo odzivnost na ukaze, in kako se obnaša med hojo ob povodcu. Ob padcu uspešnosti znižamo zahteve in ponovno okrepimo trening z motivacijo.
- Vljudno pozdravljanje: brez skakanja, pes sedi za stik.
- “Tiho”: nagradimo za vsako sekundo tišine, postopoma daljšamo čas.
- Hoja ob nogi: kratki odseki med mizami, brez vlečenja.
- “Pusti”: zamenjamo za boljšo nagrado, ne kot kaznovanje.
- “Prostor/mesto”: ležanje med klici in sestanki.
- Ogrevanje z uspešnimi ponovitvami ukaza trikrat.
- Ena naloga treninga v pisarni naenkrat.
- Pavza z mlečno žvečko ali polnilno igračo.
- Generalizacija: ponovitev naloge na drugi lokaciji v pisarni.
- Zabeležimo rezultate in pripravimo načrt za naslednji dan.
Doslednost, realna pričakovanja in premišljeno napredovanje spremenijo osnovne ukaze v del vsakdanjega življenja psa. Tako dosežemo stabilno mirnost psa in zagotovimo varnost za vse prisotne.
Etiketa v skupnih prostorih: kuhinja, sejna soba, hodniki
Jasna pravila za pasjo prisotnost v skupnih prostorih so ključna za ohranitev miru in čistoče. Te smernice zagotavljajo, da vsak pozna dovoljene in prepovedane aktivnosti za pse v pisarni.
V kuhinji velja nekaj osnovnih načel. Če poseben prostor za pse ne obstaja, naj bodo na kratkem povodcu in naj se izogibajo prosjačenju ali brskanju po smeteh. Pred in po uporabi kuhinjske površine je treba le-te temeljito obrisati, da se zaščiti pred morebitnimi alergijami in ohranja visoko stopnjo higiene.
- Vsa hrana mora biti shranjena v zaprtih posodah, smeti pa v koših s pokrovi.
- Psi naj pijejo vodo zunaj kuhinjskih prostorov.
- Vsako razlitje takoj očistimo, da zmanjšamo tveganje za zdrse.
V sejnih sobah najprej ugotovimo, ali so vsi prisotni soglasni z prisotnostjo psa. Med sestanki psi ne smejo povzročati motenj; brez igrač, ki povzročajo hrup, in brez skakanja po pohištvu. Na vrata namestimo obvestilo “do-not-disturb”, da zagotovimo nemoteno potekanje srečanja.
- Dober je prihod nekoliko prej, da pripravimo prostor za psa ob naši mizi.
- Za umiritev psa uporabimo priboljške, ki ne povzročajo hrupa.
- Če nekdo izrazi nelagodje, pes zapusti prostor na miren način.
Varnost na hodnikih zagotavljamo z upoštevanjem prometnih pravil. Hodimo na desni in pazimo, da so povodci kratki. Pred vstopom skozi vrata najprej preveri lastnik, nato sledi pes, da se izognemo nepričakovanemu srečanju.
- Ob zavojih upočasnimo korak in psom dajemo jasne ukaze, kot sta “poleg” in “stoj”.
- V ozkih prehodih dajemo prednost sodelavcem, še posebej tistim z nosljivimi predmeti ali vročimi napitki.
Srečanja psov morajo biti vedno pod nadzorom. Izogibamo se vlečenju povodcev in napetostim. Če opazimo znake agresije, kot so togost repa ali renčanje, raje obidemo.
- Najprej si lastniki izmenjajo pozdrave, nato sledi kratek vohalni pozdrav med psi.
- Ob znakih napetosti takoj preusmerimo psa z ukazom.
V dvigalu nudimo prednost osebam z alergijami ali strahom pred psi. V primeru polnih dvigal, počakamo na naslednji prihod. Pes naj ostane ob lastniku, usmerjen vanj.
Goste in stranke obveščamo o prisotnosti psov z vidnimi označbami. Po potrebi zagotovimo prostor brez prisotnosti psov za neovirana srečanja. Med dostavo in čiščenjem psa varno zadržimo v boksu ali pisarni.
Ta pravila zagotavljajo, da pasja etiketa v pisarni ohranja red in varnost. Pravila kuhinje, obnašanje psov na sestankih in prometna pravila na hodnikih so usmerjena k zagotavljanju miru, čistoče in varnosti za vse.
Komunikacija s sodelavci: jasna pravila in povratne informacije
Začeti moramo z uvodnim sestankom, da uskladimo komunikacijo in določimo pravila. Jasna, pisna navodila postavimo na intranetu, hkrati določimo tudi kontaktno osebo. Tako je vsakemu jasno, na koga se obrniti po potrebno informacijo ali pomoč.
Ob prisotnosti štirinožnih prijateljev uporabimo vizualna obvestila. V koledar dodamo dogodek “pes v pisarni”. Na vhodna vrata pritrdimo obvestilo “pes počiva”. Za alergike pa razobesimo posebne napotke. S temi koraki ustvarjamo prijazno delovno atmosfero brez nepotrebnih motenj.
- Vzdržujmo dnevno rutino z obvestili in skupnim koledarjem.
- Uporabimo vizualne kartice za različne potrebe psa.
- Uredimo posebne prostore za vodo, hrano in čiščenje.
Anonimno zbiramo povratne informacije vsak mesec. Prepoznavamo in rešujemo težave, da delovni proces nemoteno teče. Spremembe takoj objavimo na intranetu, tako da so vsi zaposleni ves čas obveščeni.
Pri reševanju konfliktov se držimo mirnega pristopa. Opišemo problem, njegov vpliv, izrazimo želje in predlagamo rešitve. Tako ohranjamo spoštovanje in učinkovitost. Če zmanjka prostora, uvedemo sistem menjavanja ali dneve brez psov. Cilj je zagotoviti prostor, kjer se vsi počutijo vključeni.
- Pozorno spremljamo pasje znake stresa in napetosti.
- Izobražujmo ekipo z vodiči in praktičnimi primeri.
- Prilagajamo pravila za pse glede na pridobljene povratne informacije.
Naš končni cilj je preprosta in učinkovita komunikacija. S tem zagotavljamo jasna pričakovanja in odprte komunikacijske poti. Ko smo vsi informirani, delo teče gladko in psi se počutijo varne v naši prisotnosti.
Dobro počutje psa med delom: sprehodi, igra in počitek
Za ohranjanje miru in zdravja psa načrtujemo sprehode v službi trikrat dnevno. Obdobja vključujejo jutro, opoldne in popoldne, nudijo čas za raziskovanje z vohanjem, kratke postanke in sproščanje v varnem okolju. S tem uravnavamo psa, preprečujemo kopičenje stresa v pisarni.
Vzdržujemo ritem dela s 60–90 minutnimi bloki dela, ki jih sledi 5–10 minutni odmor. Ta rutina omogoča produktivnost in predvidljivost za psa. Pri znakih stresa pri psu, kot so zehanje, lizanje smrčka ali pretirano vohanje, zmanjšamo spodbude.
Miselno stimulacijo zagotavljamo s tišjimi dejavnostmi. Učinkovite so napolnjene igrače, mati za brskanje in kakovostne žvečilke, ki ne povzročajo hrupa. Izogibamo se metanju žogic, namesto tega predlagamo vohalne izzive za umiritev in osredotočenje psa brez dodatnega šuma.
Ustvarimo primeren prostor za počitek psa z ergonomskim ležiščem, konstantnim temperaturnim udobjem in možnostjo zatemnitve. Pri iskanju miru psa, zagrnemo rolete in po potrebi uporabimo belo šumenje. To prispeva k zmanjšanju stres in ustvarjanju pozitivnega okolja v pisarni.
- 3 kakovostni pasji sprehodi v službi z možnostjo vohanja.
- Bloki dela 60–90 minut + aktivni odmor 5–10 minut.
- Tihi miselni izzivi: polnilne pasje igrače, snuffle mat, mirne žvečilke.
- Signal stresa = manj dražljajev, krajši dan, prednost ima počitek psa.
Varnost in nujni protokoli
Varnost psov je pri nas na prvem mestu. To zagotavljamo z jasnimi pravili, ki so nam vsi dobro znana. Vsak pes ima kartico z nujnimi kontakti: kontakt lastnika, nadomestne osebe, veterinarja in najbližje 24/7 veterinarske klinike. Kartico shranimo na recepciji in v digitalni obliki pri ekipi.
V našem nujnem načrtu je določen miren zbirni prostor in oseba, odgovorna za psa. Pri evakuaciji s psom vedno uporabljamo povodec ali boks, pazimo, da pes ostane ob nas, ne zastiramo izhodov ter vadimo umirjen odhod po stopnicah. Na vratih imamo oznake “pes v prostoru”, kar je v pomoč gasilcem in varnostnikom.
Ko pride do pasjega incidenta, imamo jasen protokol: živali nemudoma ločimo, ocenimo poškodbe in po potrebi nudimo prvo pomoč. Nato incident dokumentiramo, obvestimo vodstvo in poskrbimo za veterinarski pregled. Enako ravnamo pri konfliktih, ugrizih ali nenadni bolečini.
V omari prve pomoči imamo poseben komplet za pse. Ta vključuje povoje, sterilne gaze, fiziološko raztopino, pinceto, razkužilo primerno za živali, brisače in nagobčnik. Vedno preverjamo rok trajanja in poskrbimo za zadostne zaloge.
Pazimo, da so potencialna tveganja za pse odstranjena: čistila, čokolada in ksilitol so shranjeni izven dosega. Kabli so varno pritrjeni, vhodna vrata in balkoni so vedno zaprti. V vročih dnevih zagotavljamo vodo, senco, krajše sprehode in hladilne podloge; v hladnih pa suho zavetje in zaščito pred mrazom.
Vsi zaposleni poznajo lokacijo kompleta prve pomoči in odgovorno osebo. Vsako četrtletje z vajami preverimo učinkovitost našega nujnega plana. Preverjamo, ali je evakuacija s psom tekoča in varna tako za ljudi kot za živali.
- Kartica z nujnimi kontakti na vidnem mestu.
- Povodec ali boks pripravljen ob mizi.
- Jasen postopek za pasji incidenti in zapisnik.
- Komplet prva pomoč za pse redno posodobljen.
- Označeni izhodi in “pes v prostoru” na vratih.
Kako merimo uspeh politike “dog-friendly”
Uspeshnost dog-friendly politike merimo z jasnimi smernicami in zanesljivimi podatki. Najprej določimo ključne kazalnike uspeha za prostor, kjer so dovoljeni psi. To nam omogoča primerjavo med različnimi obdobji in skupinami. Pri tem skrbimo, da so omenjeni kazalniki jasni, izmerljivi in določeni v času.
Naš fokus je na rednem preverjanju zadovoljstva zaposlenih. Za to uporabljamo ankete NPS, ki se osredotočajo na izkušnje s psi. Ankete vključujejo vprašanja o vplivu na delovno okolje, občutku pripadnosti in produktivnosti. Takšno pobiranje podatkov nam omogoča četrtletne primerjave.
Da zagotovimo objektivnost, implementiramo pilotno skupino in obdobje brez prisotnosti psov. S tem pristopom ugotovimo, v katerih segmentih je politika učinkovita in kje potrebuje prilagajanje.
- Število prijavljenih motenj in njihova pogostost
- Samoporočana produktivnost ekip in doseženi roki
- Fluktuacija ter zadržanje talentov (HR kazalniki)
- Odsotnosti zaradi stresa in bolniške odsotnosti
- Število incidentov s psi in njihova resnost
- Udeležba na izobraževanjih o pasjem bontonu
Skrbimo za dobrobit psov z beleženjem srčnega utripa med počitkom, če imamo na voljo pametne ovratnice. Opazujemo tudi znake stresa, apetit in kvaliteto spanca med bivanjem v pisarni. Ta opažanja osvetlijo razloge za nihanje ključnih kazalnikov uspeha.
Vprowadimo četrtletne preglede politike in iterativne izboljšave. Po potrebi prilagodimo urnike, vgradimo filtre za zrak ali dodamo novo signalizacijo. Stremimo k stabilni produktivnosti in zadovoljstvu zaposlenih, ne zgolj privlačnemu pristopu.
Transparenten pristop je temelj merjenja uspeha naše dog-friendly politike. Podatke zbiramo natančno, deležimo se povzetkov z ekipo in vodstvom. Jasno definiramo nadaljnje korake. Tako kazalniki postanejo sredstvo za izboljšave, ne samo za poročanje.
Realno sliko o uspehu dobimo, ko podatke umestimo v kontekst projektov in sezonskih vrhov. Upoštevamo tudi vpoglede pridobljene iz individualnih pogovorov. Na koncu primerjamo trende, da ugotovimo učinkovitost naše politike na produktivnost in zadovoljstvo zaposlenih dolgoročno.
Zaključek
Uspeh pri vključevanju psov na delovnem mestu temelji na jasnih pravilih. Prav tako so ključni priprava prostora, miren temperament in higiena. Premišljena prehrana in dosleden trening igrajo vitalno vlogo. Spoštljiva komunikacija in zanesljivi varnostni protokoli so nepogrešljivi. Ko pes zastopa podjetje, napredujemo korak za korakom. Vedno smo v dialogu z ekipo. Tako zagotovimo, da politika prijazna do psov deluje v praksi, ne le na papirju.
Za vsakdanje dobro počutje psa in ekipe sta ključni prehrana in priboljški. Ponujamo hipoalergene možnosti brez piščanca in pšenice. CricksyDog ima odlične opcije. S temi izbirami lahko ohranjamo mirno vedenje, dobro počutje in čistočo. Prispevamo k zdravju psa in produktivnosti ekipe.
Naša navodila za podjetja so preprosta in izvedljiva. Začnemo z imenovanjem odgovorne skupine. Sledi priprava pravilnika, izvedba testnega dne in urejanje pasjih kotičkov. Vključimo tudi redno evalvacijo. Ti koraki zagotavljajo, da psi na delovnem mestu pomenijo korist, ne motnjo.
Skupaj ustvarjamo kulturo, kjer politika prijazna do psov krepi sodelovanje, empatijo in varnost. Spodbujamo ekipo k soustvarjanju pravil. Spremljamo in izboljšujemo rezultate. Tako v Sloveniji ustvarjamo delovno okolje, ki je vključujoče, varno in res prijazno do ljudi in psov.
FAQ
Kdo lahko pri nas pripelje psa v pisarno in kakšni so osnovni pogoji?
Zaposleni lahko pripeljejo psa, če imajo odobritev HR ali posebnega odbora. Pogoj je, da je pes čipiran, redno cepljen in zdravstveno pregledan. Mora imeti tudi potni list za hišne živali. Za vrsto potrebujemo zavarovanje lastnika in poseben obrazec z informacijami o zdravju in vedenju.
Kako zaščitimo sodelavce z alergijami ali strahom pred psi?
Uvedemo prostore, kjer psi niso dovoljeni. Prav tako vzpostavimo posebna pravila glede uporabe HEPA čistilcev in menjave HVAC filtrov. Zbiramo soglasja za uporabo sejnih sob brez psov in opremimo vrata z jasnimi oznakami. Sodelavci sami izberejo, ali želijo v stik s psom.
Kakšen je pasji bonton v skupnih prostorih?
Pes mora biti vedno pod nadzorom lastnika in na kratkem povodcu. V skupnih prostorih ne sme skakati, prosjačiti ali preveč lajati. Tiha ura velja za igre z žogicami, priboljške daje samo lastnik. Nesreče očistimo po protokolu, na hodnikih se držimo desne, alergikom pa damo prednost v dvigalu.
Kako pripravimo varen pasji kotiček v pisarni?
Zagotovimo varno okolje z nedrsečo podlago in udobnim boksom. Uredimo tudi dostop do vode in tihim žvečilkam. Zaščitimo kable, zaklenemo koše in odstranimo nevarne predmete. Pripravimo še čistilni set za morebitne nesreče.
Kako ocenimo, ali je naš pes primeren za pisarno?
Pes mora biti tolerant do hrupa in neznancev, sposoben mirnega počitka. Najprej poskusimo doma, nato v pisarni izven konic. Če so prisotni izzivi, se obrnemo na certificirane inštruktorje.
Katere ukaze mora pes obvladati v delovnem okolju?
Pes mora znati ukaze kot so “sedi” in “mesto”, pa tudi “pusti”, “pridi” in “tiho”. Usposabljanje mora biti redno, s kratkimi vajami in pozitivno motivacijo.
Kakšna je priporočena rutina higiene in nege?
Kako poskrbimo za prehrano in hidracijo v službi?
Glavni obrok naj bo doma. Hrano odmerimo, priboljške štejemo v kalorije. Svežo vodo ponujamo cel dan. Psu s strani sodelavcev brez dovoljenja hrane ne dajemo.
Zakaj priporočamo hipoalergene rešitve CricksyDog za pisarno?
Kako komuniciramo pravila in povratne informacije v ekipi?
Pravila so na intranetu, izvedemo uvodni sestanek in imenujemo kontaktno osebo. Obvestila o prisotnosti psa damo v koledar in na vrata. Mesečno zbiramo anonimne povratne informacije in jih upoštevamo pri prilagoditvi politike.
Kako skrbimo za dobro počutje psa med delom?
Organiziramo sprehode in miselne igre, zagotovimo udobno ležišče. Če se pojavijo znaki stresa, ukrepamo z zmanjšanjem dražljajev ali vrnitvijo domov.
Kakšni so varnostni in nujni protokoli?
Imamo kartico z nujnimi kontakti in protokole za evakuacije. V primeru incidentov izvajamo oceno in obvestimo upravo. Komplet prve pomoči vsebuje osnovna sredstva za hitro ukrepanje.
Kako merimo uspeh politike “dog-friendly”?
Spremljamo zadovoljstvo ekipe in učinek na delovno okolje. Število prijavljenih motenj, produktivnost in pomisleki zaradi stresa so vrednoteni. Zdravje in počutje psa preverjamo redno. Politiko prilagajamo na osnovi zbranih podatkov.
Kakšen je postopek, če pes krši pravila ali moti delo?
Zabeležimo kršitve in svetujemo korektivne ukrepe. V poskusnem obdobju spremljamo napredek psa. Ponavljajoče kršitve vodijo do možnosti preklica odobritve prisotnosti.
Kako pogosto naj bo pes v pisarni in koliko časa na dan?
Prilagodimo prisotnost postopoma z omejitvijo dni in trajanja obiskov. Prisotnost naj ne presega 6-8 ur dnevno. Hibridni urniki olajšajo uvajanje.

