i 3 Kazalo

Terapija za otroke s pomočjo psov – Vse, kar moraš vedeti o tem!

m
pes
}
05. 12. 2025
terapija za otroke s pomočjo psov

i 3 Kazalo

Henry David Thoreau je zapisal, da živali prinašajo mir s koščkom narave. Ta ideja nas uvaja v področje, kjer se toplota pasje ljubezni združi z znanstvenim pristopom. Terapevtski psi pomagajo otrokom razvijati samoregulacijo, zaupanje in doseči napredek.

Predstavimo, kako terapija s psi predstavlja obliko obravnave, zasnovano na ciljih. Ta proces vključuje usposobljenega terapevta in psa, ki skupaj spodbujata otrokov razvoj in dobrobit. Osredotočeni smo na slovenski prostor, posebne potrebe družin in korake za varno ter učinkovito terapijo.

Terapija je primerna za otroke z različnimi težavami: govornimi, avtizmom, ADHD, anksioznostjo, depresijo, senzoričnimi in motoričnimi izzivi ter kronično bolečino. Učinki so obsežni: od zniževanja stresa do boljše komunikacije in empatije. Poudarek je tudi na etičnih vidikih, certificiranju in skrbi za psa.

Uporabljamo izraze kot so AAI, AAT in AAA. Pojasnimo varnostne standarde, izbiro programa in nudimo praktične nasvete. Med rešitvami izpostavimo CricksyDog, hipoalergeno formulo za prehrano psov.

Ključne poudarke

  • Terapija za otroke s pomočjo psov je strukturirana obravnava z usposobljenim terapevtskim parom.
  • Terapevtski pes podpira razvoj otrok in dobro počutje z dokazljivimi učinki.
  • Pasja asistenca pomaga pri govoru, pozornosti, samoregulaciji in socialnih veščinah.
  • V Sloveniji je na voljo več certificiranih pristopov AAI, AAT in AAA.
  • Vodnik za starše pokriva varnost, etiko, izbiro programa in pripravo na srečanje.
  • Skrb za psa vključuje prehrano, higieno in opremo; priporočamo hipoalergene rešitve CricksyDog.

Uvod v terapevtske pse in njihove koristi za otroke

Terapevtski psi delujejo kot miren most med otrokom in svetom. Prispevajo k hitremu zmanjšanju stresa, umirijo srčni utrip in krepijo občutek varnosti. S tem se odpre prostor za čustveno bližino in zaupanje. To pomaga pri čustveni podpori otrok v različnih situacijah.

Delovni psi, kot so psi vodniki, imajo drugačno vlogo. Ta vloga se nanaša na pomoč pri vsakodnevni mobilnosti. Na drugi strani terapevtski psi sodelujejo v nadzorovanih srečanjih z otroki. Psihološka asistenca temelji na strukturiranih ciljih, kjer strokovnjak vodi interakcijo in ocenjuje terapevtske koristi.

Otroci se pogosto lažje povežejo s psom kot z odraslim. To omogoča lažje verbalno izražanje in spodbuja potrpežljivost. Prav tako krepi otrokovo samopodobo. Igra, nežni dotik in kratke vaje pomagajo pri uravnavanju čustev in spodbujajo učenje.

Terapije v Sloveniji usmerjajo logopedi, specialni pedagogi, psihologi, psihoterapevti in delovni terapevti. Oni vključujejo pse v svoje terapevtske pristope za izboljšanje socialnih veščin. Prav tako za povečanje motivacije in vztrajnosti pri nalogah. Cilj je zagotoviti varno in strukturirano okolje, kjer so koristi terapije s psom merljive.

  • Večja motivacija za vaje in daljša pozornost.
  • Izboljšane socialne veščine in več empatije do vrstnikov.
  • Zmanjšanje stresa in blažji simptomi anksioznosti.
  • Krepitev samopodoba skozi uspešne, majhne korake.
  • Učenje odgovornosti in nežnega vedenja do živali.

Ko otrok zaupa psu, mu govorne naloge pridejo lažje. Sledi navodilom in ohranja stik. Čustvena podpora postane oprijemljiva: dihanje je mirnejše, drža sproščena. V teh trenutkih se razkrijejo prave koristi terapije s psom.

Kako terapija s pomočjo psov deluje v praksi

Na začetku prevzame vodilno vlogo določen protokol. Izvedemo začetni pogovor, določimo cilje, prepoznamo morebitna tveganja, alergije in vedenjske posebnosti. Skupaj zasnujemo prilagojen načrt, ki ga sestavljata usposobljeni terapevt in certificiran pes. Ta par zagotavlja varnost, predvidljivost in jasne korake napredovanja.

Na začetku vsake terapije ponovimo osnovna pravila: umivanje rok, umirjen pristop do psa in vprašanje pred dotikom. Prostor pripravimo tako, da ima pes svojo varno cono za umik, ko potrebuje mir. Ti postopki so ključni za uspešen potek terapije in omogočajo otroku, da se nauči spoštovati meje in nadzorovati svoja čustva.

Seansa obsega kratke, ciljno usmerjene aktivnosti. Branje psu pomaga pri izboljšanju govora in ritma. Sprehajanje psa preko ovir izboljša otrokovo ravnotežje in koordinacijo. Pri skrbi za psa se razvija fina motorika in zaporedje akcij. Učenje ukazov in strukturirana igra krepijo izvršilne sposobnosti ter socialne veščine.

Proces vključuje tudi dokumentiranje odzivov otroka in ocenjevanje napredka po vsakem srečanju. Zabeležimo trajanje aktivnosti, otrokovo odzivnost in kakovost interakcije s psom. Rezultate primerjamo z zastavljenimi cilji in po potrebi prilagajamo načrt. To omogoča, da terapija ostane osredotočena na otrokove potrebe in zagotavlja varnost.

  • Začetna ocena: cilji, tveganja, načrt.
  • Ciljno usmerjene aktivnosti: branje, vodenje, nega, ukazi, igre.
  • Higiena in prostor: umivanje rok, varna cona psa, jasna pravila.
  • Redna ocena napredka in sprotne prilagoditve.

terapija za otroke s pomočjo psov

Pasja terapija, znana kot AAT, je močan pripomoček v terapevtskem procesu za otroke. Vključuje motivacijo, varnost in igro, kar poveča angažiranost otrok. V Sloveniji smo razvili strukturiran pristop, ki temelji na določenih ciljih, merjenju napredka ter tesnem sodelovanju z otrokom in njegovo družino.

Načela AAT so jasna in temeljijo na znanstvenih dokazih. Zagotavljamo varnost za psa in otroka, prilagajamo načrt na posameznika in sodelujemo z različnimi strokovnjaki. AAT ne nadomešča tradicionalnega zdravljenja, ampak služi kot most, ki olajša uporabo naučenih veščin v vsakdanjem življenju.

Za otroke z avtizmom je cilj spodbujanje skupne pozornosti in večje udobnosti z dotikom. Pes je stabilen in predvidljiv, kar zmanjšuje stres ter izboljšuje očesni kontakt. Med terapijo dajemo otroku kratke naloge, ki jih postopoma otežujemo, da podpremo samoregulacijo.

Pri govorno-jezikovnih težavah se osredotočamo na otrokovo motivacijo. Uporabljamo ritmične igre in interaktivne vaje, kjer pes igra ključno vlogo za stimulacijo govora. Pes spodbuja otroka k ponavljanju in vztrajanju, kar AAT spremeni v zabavno aktivnost, ne zgolj v vajo.

V primeru anksioznosti izvajamo dihalne tehnike ob prisotnosti psa. Otrok z roko na prsnem košu psa usklajuje dihanje z dejanjem božanja. Ta metoda pomaga otroku občutiti varnost in znižuje njegovo napetost. V Sloveniji s to metodo učimo čuječnosti na pristen in ugoden način.

Ob motoričnih izivih izberemo igre, ki vključujejo gibanje psa in otroka, kot je vodenje psa skozi ovire. Analiziramo trajanje in učinkovitost gibov, s čimer zagotavljamo merljiv napredek. Pasja terapija otroku nudi takojšnje povratne informacije in nagrado, kar spodbuja njegovo vztrajanje pri nalogah.

  • Postopnost: napredek merimo v majhnih, dosegljivih korakih.
  • Sodelovanje doma: kratke dnevne rutine utrjujejo učinek AAT.
  • Transparentna komunikacija: redne povratne informacije in prilagoditve ciljev.
  • Realna pričakovanja: terapija za otroke s pomočjo psov je strukturirana otroška podpora, ki izboljša generalizacijo veščin.

Strokovna področja: logopedija, specialna pedagogika in psihoterapija

Naše obravnave temeljijo na sodelovanju med psom in terapevtom. Postavimo merljive cilje in določimo etične meje. Delo spremljamo z vprašalniki in lestvicami, zagotavljamo preglednost in varnost.

Logopedija s psom otrokom pomaga pri motivaciji. Delajo na izgovorjavi, bogatijo besedišče in urijo socialne veščine z odzivanjem na psa. Naloge kot “sedi” in “hvala” izboljšujejo govor in socialno interakcijo.

Specialna pedagogika z vključitvijo psa krepi pozornost in samokontrolo učencev. Z njegovo pomočjo učenci izvajajo aktivnosti, ki spodbujajo grafomotoriko. Preko praktičnih vaj se učijo pravil in sodelovanja.

V psihoterapiji pes zagotavlja varno okolje za izražanje in učenje čustvene regulacije. Skupne aktivnosti, kot so dotik in gibanje, pomagajo pri obvladovanju stresa. Pes prispeva k učinkovitejši terapiji s svojo prisotnostjo.

Otroci v delovni terapiji skrbijo za psa, kar spodbuja njihove finomotorične spretnosti in samostojnost. Aktivnosti so oblikovane glede na njihove potrebe, kar jim omogoča napredek v vsakdanjih veščinah.

  • Skupno načrtovanje: interdisciplinarni tim uskladi cilje in varnostne protokole.
  • Strukturirane aktivnosti: logopedija s psom, specialna pedagogika, psihoterapija s pomočjo psa in delovna terapija se dopolnjujejo.
  • Merjenje izidov: uporabljamo opazovalne lestvice, kontrolne sezname in vprašalnike za objektivno spremljanje.

Integracija psa v terapevtski proces prispeva k funkcionalni vključitvi v učne procese. Tako zagotavljamo visoke strokovne standarde in sledimo otrokovemu napredku.

Kdo so otroci, ki lahko najbolj izkoristijo terapijo

Otroci z avtizmom opazijo velike koristi. Psi prispevajo k boljšemu vzpostavljanju očesnega stika, skupni pozornosti in lažjemu prehodu v igro. Pomaga umiriti preobremenjenost z dražljaji, z uporabo nežnega dotika ter ritmičnega dihanja, podprtega z načeli senzorne integracije.

ADHD prav tako odlično reagira na terapijo s psi. Strukturirane dejavnosti, razčlenjeni koraki in jasni psičkovi signali podpirajo boljšo samoregulacijo in nadzor nad impulzi. Izmerimo napredek s kratkimi, ponavljajočimi se vajami.

Anksiozni otroci in tisti s socialno anksioznostjo se ob psih počutijo manj stresno. Učiti se prepoznavanja lastnih telesnih signalov in uporabe tehnik dihanja ob dopolnilu varnih božalnih tehnik krepi zaupanje. To zaupanje koristi pri šoli, na igrišču in pri skupinskih aktivnostih.

Otroci z motnjami v govoru in jeziku napredujejo prek motivacijskih iger z imeni, zaporedji ukazov, in opisovanjem psa. Govor postane želja, ne le obveznost, spodbujajoč naravno komunikacijo in večjo vokalno prakso.

Za otroke z motoričnimi težavami, vključno s tistimi s težavami pri koordinaciji ali cerebralno paralizo, prilagodimo vaje. Osredotočimo se na vadbo prijema, ravnotežja in gibanja, psa pa uporabimo kot mirno spodbudo. Tako krepijo samozavest in točnost.

Terapija prav tako pomaga otrokom po bolnišničnem zdravljenju, pri kroničnih bolečinah in v času večjih sprememb, kot so selitev ali ločitev staršev. Strukturirana srečanja in zanesljiv odnos s psom zagotavljata varnost, ki se lahko prenese v vsakodnevno življenje.

Pomembno je skrbno vrednotenje primerov. Posebno pozornost namenjamo pri primerih nekontrolirane agresije do živali, hudih alergij na pse, aktivnih okužb ali izrazitih fobij brez postopne desenzibilizacije. Odločilni so testni obiski, jasno določeni cilji ter skladnost otrokovega profila s tistim psa.

Kako začnemo? S srečanji preverimo, kako se otrok z avtizmom, ADHD ali socialno anksioznostjo odziva, in tempo prilagodimo individualno. Po potrebi vključimo logopeda ali fizioterapevta za povezovanje senzorne integracije z jezikovnimi in gibalnimi sposobnostmi.

  • Otroci z učnimi težavami in nizko samozavestjo v varnem okolju opravljajo manjše izzive.
  • Selektivni mutizem je obravnavan skozi tih, a smiseln interakcijo s psom v socialnih kontekstih.
  • Starši so ključni za utrjevanje rutin, pozornosti in mirnih prehodov doma.

Varnost, higiena in dobrobit terapevtskega psa

Pred začetkom terapije preverimo morebitne alergije. Uredimo razkuževanje rok in zagotovimo čistočo prostora in opreme. Higiena psa zajema kopanje, redno krtačenje, striženje krempljev in ustno higieno. Te aktivnosti zaščitijo otroke in krepijo dobrobit psa.

Psu zagotavljamo redna cepljenja in veterinarske preglede. Pomembna sta ustrezna prehrana in dovolj vode. Po aktivnosti pes potrebuje počitek v mirnem prostoru, da ostane motiviran.

Dobrobit psa je pomembna kot dobrobit otrok. Uvedemo “break” cone in opazujemo znake stresa pri psu. Če pes noče stika, ga ne prisilimo. Uporabljamo metode pozitivnega učenja.

Osebna zaščitna oprema in čistilni protokoli se prilagajajo situaciji. Pripravimo postopke za krizne momente. S varno postavitvijo in nadzorom preprečujemo tveganja.

  • Pred seanso: preverimo alergije, cepljenja in opremo.
  • Med srečanjem: umirjeno ozračje, redni odmori za psa in pozorno spremljanje znakov.
  • Po srečanju: čiščenje pripomočkov in pregled psa.

Učimo otroke varnega pristopa k psu. Naj vprašajo, pustijo psu, da jih povoha, nežno ga božajo. In ustavijo se, ko pes odmakne pogled. To povečuje varnost in upošteva etične standarde.

Kako izbrati certificiran program ali terapevtskega para

Pri izbiri programa začnemo z jasnimi merili. Preverimo izobrazbo strokovnjaka, ki deluje z otroki, in njegova dodatna izpopolnjevanja iz AAI ter ustrezne licence. Certifikat za terapevtskega psa in vodnika je ključen, kot tudi njuno sledenje etičnim praksam in redni superviziji.

Ponudnik naj predstavi reference in protokole za varovanje psa. Pomembni sta tudi strategija za dokumentiranje dela in zavarovanje odgovornosti. Ocena izhodišča in metode merjenja napredka nam dajo jasne cilje in pregled.

“Fit” psa z otrokom mora biti optimalen glede na velikost, temperament, in energetski nivo. Pri tem upoštevamo lokacijo, dostopnost, čakalne vrste in finančno plat.

Preverimo, če program omogoča uvodno srečanje in ima pravila za obravnavo fotografij ter podatkov. Ukrepi za alergije in izostanke so ključni, enako kot domače naloge za podporo procesu.

Namig za pogovor na prvem stiku: Potrebujemo vpogled v licenco, potrdilo o certificiranju psa in opis ukrepov v nujnih primerih. To nam pomaga pri odločanju, če je terapevt pravi za našo družino.

  • Preverimo licenco, reference in etični kodeks.
  • Potrdimo certificiranje terapevtskega psa in supervizijo.
  • Vprašamo po zavarovanju odgovornosti in postopkih dokumentiranja.
  • Ocenimo ujemanje psa z otrokom in logistiko obravnav.
  • Razjasnimo stroške, uvodno srečanje in pravila o podatkih.

Priprava otroka in staršev na prvo srečanje

Za začetek je ključna mirna priprava. Skupaj z otrokom vadimo, kako se pravilno srečamo s psom. Naučimo ga, da se počepne, ponudi dlan za povonjanje, ne gleda psa neposredno v oči in sledi navodilom terapevta. Prav tako dorečemo osebne meje in varnostna pravila, kar zagotovi varnost in sproščenost pri prvem srečanju.

Pred srečanjem staršem svetujemo izpolnitev vprašalnika. Ta zajema informacije o zdravju otroka, morebitnih alergijah, strahovih, sposobnostih in interesih. Dobro je, da zabeležimo tudi otrokove najljubše pasme psov in igre. S tem prilagodimo obravnavo in uskladimo pričakovanja s potekom terapije.

Pred terapijo se dogovorimo o soglasjih za sodelovanje. Uredimo varovanje zasebnosti ter dogovorimo način poročanja o otrokovem napredku. Omogočimo staršem, da nas lahko kadarkoli kontaktirajo preko e-pošte ali telefona. To krepi povezanost in olajša reševanje morebitnih težav.

S terapevtom skupaj postavimo nekaj jasnih ciljev. Določimo 2–4 cilje za prvih 6–8 srečanj, kot so število dotikov psa, čas sodelovanja ali novo uporabljene besede. Cilji morajo biti jasni in dosegljivi, da otrok opazi svoj napredek.

Oblečemo udobna oblačila, pripravimo flaško z vodo in slušne zaščite za občutljive otroke. Vzgojitelj ali starš lahko prinese primerne nagrade, ki jih terapevt odobri. Pred srečanjem uskladimo podrobnosti, kot so parkirišče, čas prihoda in dolžina obiska.

Preden odidemo, obnovimo vse korake. Kratek povzetek, prijazen pristop k psu in jasna navodila so ključni. Priprava je tako za vse razumljiva, starši imajo realna pričakovanja, dogovori so jasni, cilji pa pregledno zastavljeni.

Potek, trajanje in pogostost obravnav

Na prvem sestanku skupaj zasnujemo načrt obravnave, s poudarkom na ciljih, motivaciji in zmožnostih otroka. Tako ustvarimo program, ki je prilagojen, a hkrati zabaven. To nam pomaga vzpostaviti fokus in zagotoviti varnost.

Seansa običajno traja med 30 in 60 minutami. Uvodoma, v prvih 5–10 minutah, se posvetimo pozdravu, pravilom in postavitvi ciljev za ta dan. Glavni del, ki traja od 20 do 40 minut, vključuje naloge z vodenjem psa, poimenovanjem predmetov in igrami. Seanso zaključimo z 5–10 minutami, namenjenimi refleksiji in domačim nalogam.

Terapija se običajno izvaja tedensko ali na dve tedni, glede na otrokove potrebe, šolske obveznosti in vzdržljivost. Program zajema 8 do 16 srečanj, med katerimi redno preverjamo napredek in po potrebi prilagajamo aktivnosti.

Napredek ocenjujemo z opazovanjem in merilnimi lestvicami, osredotočimo se na izboljšave, kot so daljši očesni kontakt, bogatejši besednjak in zmanjšanje stresnih reakcij. Na podlagi teh podatkov prilagodimo načrt obravnave in, če je potrebno, vključimo fazo vzdrževanja.

Končna faza vključuje prenos sposobnosti v vsakdanje življenje. Razvijemo korake za uporabo doma in v šoli, oblikujemo rutine in igre, ki ohranjajo program relevanten in merljiv tudi izven terapevtskega okolja.

  • Uvod: 5–10 min, postavitev ciljev in pravila.
  • Osrednji del: 20–40 min, naloge z interakcijo s psom.
  • Zaključek: 5–10 min, povzetek in domače naloge.
  • Trajanje seanse: 30–60 min; frekvenca terapije: 1× tedensko ali na 14 dni.
  • Evalvacija napredka: redni pregledi po 8–16 srečanjih in prilagoditve.

Dokazi in raziskave o učinkovitosti

V zadnjih letih raziskave AAT pridobivajo na pomenu v pediatriji, šolstvu in duševnem zdravju. Sistematični pregledi izpostavljajo dokaze učinkovitosti pri zmanjševanju stiske otrok, povečevanju motivacije in boljši socialni vključenosti. Izpostavljajo tudi pomen jasnih ciljev in standardiziranih protokolov za primerjavo kliničnih izidov.

Študije, ki vključujejo fiziološke mere, razkrivajo delovanje psihofiziologije stresa. Ugotovile so, da prisotnost psa in nežen dotik zmanjšata srčni utrip. Ti podatki podpirajo opažanja o izboljšani pozornosti in lažjemu prehodu med nalogami pri otrocih.

V razredih so AAT raziskave pokazale, da prisotnost živali povečuje motivacijo za branje na glas. To vodi do boljše sodelovalne pripravljenosti in več socialnih stikov. V kliničnem okolju so opažali manj simptomov anksioznosti in bolj stabilno pozornost.

Izidi so bili merjeni z opazovalnimi lestvicami in vprašalniki, kar omogoča spremljanje napredka. Pomembno je omeniti, da je kvaliteta raziskav ključna. Majhni vzorci in različni protokoli otežujejo posploševanje rezultatov. Zato je za trdne dokaze nujno, da raziskovalne skupine upoštevajo enotne merilnike in etične smernice.

Za doseganje klinično relevantnih učinkov je ključna transparentnost. Terapevti, starši in šole morajo tesno sodelovati. Tako lahko skozi metaanalize in nove raziskave hitreje razumemo vpliv AAT na stres, vedenje in učno motivacijo.

Domače aktivnosti za krepitev napredka med seansami

V domačem okolju most med terapijo in vsakdanom se gradi. Domače vaje podpirajo otrokovo sposobnost ohranjanja fokusa. Razvijajo tudi njegovo samostojnost. Tako veščine, naučene v obravnavah, prenašamo v realno življenje.

Uvedimo navado branja psu ali plišasti igrački. vsakodnevno branje 10–15 minut krepi tekočnost in samozavest ter pomirja. V dnevnik zabeležimo, katero knjigo beremo in kako se počutimo pred ter po branju.

  • “Naloge za vodiča”: Tri minute dihanja po metodi kvadrat (4–4–4–4), nato umirjeno vodenje psa po namišljenem poligonu. To krepi samoregulacijo, zbranost in nežnost.
  • Negovalni rituali vključujejo česanje, brisanje tačk in polaganje ovratnice. Vaje spodbujajo razvijanje rutin, finih motoričnih sposobnosti in občutek za odgovornost.
  • Opisovanje pasjih slik spodbuja otrokovo besedišče in natančnost opazovanja. Otrok opiše držo, ušesa in rep pasjega junaka.
  • Družinske “pasje minute” so čas brez elektronskih naprav. 10 minut namenimo igri, božanju ali mirni prisotnosti. Pozorni smo na glasnost in tempo.

Za otroci z ADHD oblikujemo kratke naloge s jasnimi cilji. Uporabljamo vizualne opomnike in časovnike. Naloge razbijemo na manjše korake, s konkretnim začetkom in koncem.

Učenje nežnosti in razumevanja psihove telesne govorice je ključno. Opazimo lahko sproščena ušesa in mehak rep. Domači pes prinaša dodatno usklajevanje s terapevtovimi navodili. Rutine postanejo del vsakdana.

Tedensko ocenjujemo napredek. Izpostavimo dosežke in izzive. Prilagajamo trajanje, zahtevnost in vrstni red vaj glede na potrebe.

Prehrana, nega in pripomočki: podpora terapevtskemu psu in družinskim psom

Za optimalno delovanje terapevtskih in družinskih psov je ključna uravnotežena prehrana, skrbna nega in dosledna rutina. CricksyDog ponuja hipoalergeno pasjo hrano, ki podpre prebavni sistem in kožo psa. Ta hrana je še posebej pomembna, ko se pes redno srečuje z otroki in se prilagaja novim okoljem.

CricksyDog ponuja hrano prilagojeno vsem velikostim psov; Chucky za mladiče, Juliet za manjše pse in Ted za večje pasme. Njihove recepture z jagnjetino, lososom, zajcem, govedino ali insekti so idealne za pse z občutljivim prebavilom. Ely mokra hrana zagotavlja dodatno hidracijo in je še posebej nežna do želodca, kar je koristno po napornih aktivnostih.

Med treningom uporabljamo MeatLover priboljške, ki so sestavljeni izključno iz mesa. Ti priboljški so izredno priljubljeni med psi, ne vsebujejo nepotrebnih dodatkov, hkrati pa je lažje nadzorovati vnos kalorij in preprečiti morebitne alergijske reakcije.

Za vsakodnevno podporo so ključni Twinky vitaminski dodatki. Različica za sklepe je namenjena psom, ki so veliko aktivni, multivitamin pa krepi energijo in pripomore k lepšemu kožuhu. Mr. Easy veganski preliv lahko pomaga pri izbirčnih psih, saj obroku doda okus, ne da bi obremenil prebavo.

Za nego kože in tačk priporočamo Chloé šampon in balzam za smrček ter blazinice. Ti izdelki ščitijo pred izsušitvijo in razpokami. Denty veganski dentalni trakovi so nujni za ohranjanje zdravja zob in svežega zadaha, kar je ključno pri delu z otroki.

Ko uvajamo novo hrano, počnemo to postopoma in opazujemo odziv psa. Pri tem je ključno sodelovanje z veterinarjem. Zdrava koža, stabilna energija, miren prebavni sistem in ustrezna ustna higiena zagotavljajo, da so psi, bodisi terapevtski ali družinski, umirjeni in pripravljeni na delo.

Zaključek

V povzetku, terapija s psom združuje strokovne cilje, varnost in etiko z motivacijo, ki jo ponuja ps. Seje krepijo različne veščine, kot so govor in socialne spretnosti. Koristi se pokažejo v šoli, doma in v družbi vrstnikov. Napredek pri nas se lažje prenaša v vsakdanje življenje.

Naš proces je preprost. Za začetek izvedemo uvodno srečanje, kjer določimo cilje in merila za uspeh. Sledi izbira terapevtskega programa s licenciranim parom. Vključimo tudi učitelje in zagotovimo podporo doma.

Za dolgotrajno podporo vključujemo več dejavnikov. Skrbimo za psa z visokokakovostno prehrano in poskrbimo za njegovo zdravo življenje. To ohranja njegovo motivacijo in zdravje, kar podpira otrokove cilje.

Pri usklajevanju dela terapevta, družine in šole ustvarjamo varno okolje za otroka. Ta pristop vnese trajne koristi za otroka in zagotavlja dolgoročno podporo. Naša terapija s psom je vabilo k dejanjem, ki vključuje uvodno srečanje in skrbno izbiro programa.

FAQ

Kaj je terapija s pomočjo psov (AAT) in kako se razlikuje od AAI in AAA?

Terapija s pomočjo psov (AAT) je usmerjena, strokovna intervencija s certificiranim psom. AAI je širši izraz za intervencije s pomočjo živali. AAA pomeni aktivnosti, kot so obiski bolnišnic, brez specifičnih ciljev. Pri AAT so cilji merljivi, napredek dokumentiran in dobrobit psa prioriteta.

Katerim otrokom je terapija za otroke s pomočjo psov najbolj v pomoč?

Pomaga otrokom z različnimi izzivi: avtizmom, ADHD, govornimi težavami, anksioznostjo, depresijo in selektivnim mutizmom. Učinkovita je tudi pri motnjah koordinacije, cerebralni paralizi, učnih težavah in kroničnih bolečinah. Koristi otrokom po hospitalizaciji ali ob velikih življenjskih spremembah.

Kakšne koristi lahko pričakujemo pri našem otroku?

Otroci običajno izkusijo manj stresa in anksioznosti, boljšo pozornost in motivacijo. Napredujejo v komunikaciji in socialnih veščinah, razvijajo empatijo in boljšo samoregulacijo. Pri logopediji se krepi artikulacija, v motoričnih ciljih pa koordinacija in fina motorika.

Kako poteka tipična seansa in koliko traja program?

Seansa traja od 30 do 60 minut in vključuje uvod, strukturirano delo z interakcijami s psom ter zaključek z refleksijo. Program traja od 8 do 16 srečanj. Vključeni so vmesni pregledi napredka in po potrebi nadaljevanje ali zaključek terapije.

Kdo terapijo izvaja in kako je zagotovljena strokovnost?

Terapije vodijo logopedi, specialni pedagogi in psihiatri med drugimi, usposobljeni za delo s pomočjo AAI. Psi in njihovi vodniki imajo certifikate. Področje dela ureja etični kodeks, supervizija in dokumentacija izidov.

Kako izberemo certificiran program ali terapevtski par?

Izberemo glede na strokovnjakovo izobrazbo, psa in zavarovanje. Pomemben je varnostni protokol, način ocenjevanja napredka in reference. Pomembno je tudi, da se pes in otrok ujemata. Pred predpisom so potrebni uvodno srečanje in ocena.

Kako pripravimo otroka na prvo srečanje?

Otrok naj se nauči pravilnega pristopa k psu. Starši izpolnijo vprašalnik o otrokovem zdravju in zanimanjih. Skupaj z terapevtom določimo cilje in pripravimo vse potrebno za srečanje.

Ali je terapija varna? Kaj pa higiena in dobrobit psa?

Zagotavljamo visoke standarde varnosti in higiene. Pes ima obvezne preglede in cepljenja. Skrbimo tudi za dobrobit psa med terapijo, vključno z odmori in pozitivno motivacijo.

Katere so kontraindikacije ali previdnostni ukrepi?

Pri hudi alergiji na pse, aktivnih okužbah ali agresiji do živali smo previdni. Prilagodimo načrt obravnave po začetni oceni tveganj.

Kako merimo napredek in kdaj vemo, da terapija deluje?

Z opazovanjem, vprašalniki in kazalniki kot so boljši očesni kontakt in večja tolerantnost. Potek terapije redno ocenjujemo in po potrebi prilagajamo.

Ali terapija s pomočjo psov nadomešča psihoterapijo ali medicinsko zdravljenje?

Je dopolnilna intervencija, ki spodbuja angažiranost. Najbolj učinkovita je v kombinaciji z drugimi terapijami in dosledno komunikacijo z zdravstvenimi strokovnjaki.

Katere domače aktivnosti priporočamo med seansami?

Branje psu, vaje za umirjanje, negovalni rituali in strukturirane igre izboljšajo otrokovo pozornost in vedenje. Če doma ni psa, lahko koristijo tudi plišaste igrače.

Kako skrbimo za prehrano in nego terapevtskega psa?

Priporočamo kakovostno, hipoalergeno prehrano in redno nego. Uporabljamo Chucky, Juliet, Ted in Ely hrano, MeatLover priboljške, Twinky vitamine, Chloé šampon in balzam, Mr. Easy preliv in Denty dentalne trakove.

Kaj če ima otrok alergijo ali strah pred psi?

Pri alergijah prilagajamo stik, seanse ali izberemo alternativo. Pri strahu uvajamo postopno privajanje. Vedno upoštevamo otrokove meje.

Kakšna je razlika med terapevtskim psom, psom vodnikom in službenim psom?

Terapevtski psi sodelujejo v AAT ali AAA programih. Psi vodniki podpirajo slepe, službeni psi pa lahko pomagajo pri epilepsiji ali diabetesu.vsak ima svoje vloge in certifikate.

Ali lahko vključimo šolo ali vrtec v proces?

Da, lahko. Učiteljem in svetovalcem predstavimo sodelovanje, cilje in varnostna pravila. Tako veščine prenašamo v šolsko okolje.

Koliko stane terapija in ali je na voljo sofinanciranje?

Cena se razlikuje glede na več faktorjev. Nekateri programi nudijo paketne cene in možnosti sofinanciranja. Priporočamo, da se pozanimate o ceniku in možnostih.

[]